Jsou radniční periodika jen "hlásné trouby"?
- Petra Heřmanová
- 25. 3.
- Minut čtení: 1
Aktualizováno: 2. 5.
Podle analýzy Oživení fungují radniční periodika často jako jednostranný nástroj politického PR, financovaný z veřejných peněz. Kritický nebo opoziční názor tvoří v průměru jen 1 % tzv. politické plochy.

„Velký problém je ve vyváženosti těchto médiích, která je opravdu tristní a slouží v naprosté většině případů k propagaci vedení města nebo kraje a nemístnému PR, které je placené z veřejných peněz. Měříme takzvanou politickou plochu, to znamená, že se podíváme, jaká plochu z časopisu utváří veřejné mínění. Nepočítáme tam informace o odvozu popelnic nebo program kina. Jedná se o politickou plochu, u které se podíváme, jaký prostor má jakákoliv kritika, opozice nebo nesouhlas, a je to v průměru všech médií pouhé 1 %. Skutečně jen jedno procento z politické plochy tvoří v radničních médiích jiné nebo kritické názory než má vedení města. Proto se snažíme i tyto skutečnosti do povědomí měst dostat, že to není v pořádku,“ říká Marie Krutišová z Oživení.
📄 Přečtěte si celý článek: Jsou radniční periodika hlásné trouby vedení samospráv?