top of page

Jsou radniční periodika jen "hlásné trouby"?

  • Obrázek autora: Petra Heřmanová
    Petra Heřmanová
  • 25. 3.
  • Minut čtení: 1

Aktualizováno: 2. 5.

Podle analýzy Oživení fungují radniční periodika často jako jednostranný nástroj politického PR, financovaný z veřejných peněz. Kritický nebo opoziční názor tvoří v průměru jen 1 % tzv. politické plochy.


Powered by Chat GPT
Powered by Chat GPT

„Velký problém je ve vyváženosti těchto médiích, která je opravdu tristní a slouží v naprosté většině případů k propagaci vedení města nebo kraje a nemístnému PR, které je placené z veřejných peněz. Měříme takzvanou politickou plochu, to znamená, že se podíváme, jaká plochu z časopisu utváří veřejné mínění. Nepočítáme tam informace o odvozu popelnic nebo program kina. Jedná se o politickou plochu, u které se podíváme, jaký prostor má jakákoliv kritika, opozice nebo nesouhlas, a je to v průměru všech médií pouhé 1 %. Skutečně jen jedno procento z politické plochy tvoří v radničních médiích jiné nebo kritické názory než má vedení města. Proto se snažíme i tyto skutečnosti do povědomí měst dostat, že to není v pořádku,“ říká Marie Krutišová z Oživení.


Glopolis logo
Logo_Transparency_International_Czech_Republic.webp
Lobbio logo
Centrum pro informovanou společnost logo
Logo Datlab institute.png
Oživení_logo.jpg
bottom of page